تاریخچه شرکت


شركت داده گستر عصر نوین، به عنوان یکی از شرکت های وابسته به سازمان گسترش صنایع ایران، در سال ۱۳۸۲ فعاليت خود را در زمينه ارائه خدمات دسترسی به اینترنت و برقراری ارتباط با شبکه‌های محلی و جهانی در ایران آغاز نمود. در مدت كوتاهي، با واگذاری این شرکت به بخش خصوصی در سال ۱۳۸۸ ،بر اساس سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، به منظور شتاب بخشیدن به رشد توسعه، ‌افزایش رقابت پذیری در سطح ملی و افزایش سهم بخش خصوصی، گستره فعاليتهاي خود را توسعه بخشيده و اكنون در تمام استان های کشور و در بیش از ۸۰۰ مرکز مخابراتی، سرويسهاي مختلف شبكه (Broadband,… ،dialupVOIP ،ADSL ،VPN )را ارايه مي نمايد.

در حال حاضر شركت داده گستر عصر نوین بعنوان اولین و تنها شرکت دارنده پروانه توزيع پهناي باند اينترنتي کشوری (ISDP) و همچنین یکی از ۱۱ شرکت دارنده پروانه ندا (PAP)در زمره يكي از بزرگترين شركتهاي صنعت ITدر كشور مشغول به فعاليت بوده و همگام با پيشگامان اين صنعت تلاش مي نمايدتا همواره با استفاده از جديد ترين تكنولوژي هاي روز و با سرمايه گذاري مناسب خدمات قابل قبول و متمایزی را ارائه نماید. شبکه سراسری شرکت داده گستر عصر نوین به عنوان بزرگترین شبکه یکپارچه کشوری، نه تنها به منظور ارایه خدمات سرویس اینترنت پر سرعت، بلکه به عنوان یک شبکه وسیع مبتنی بر IP در سطح کشوری و با پوشش بیش از ۲۹ استان و ۷۷۴ مرکز مخابراتی، طراحی و اجرا گردیده است.

اين موفقيت مرهون تلاش كارشناسان اين شركت در جهت شناخت نيازهاي IT ،شناخت امكانات مخابراتي کشور و همچنين تحقيق و پژوهش در زمينه ارايه پيشرفته ترين راهکارهای ارايه خدمات برای دسترسی به اینترنت، مکالمه‌ی تلفن بین‌المللی، خدمات مرکز داده‌ها همچون میزبانی وب، اشتراک فضا، سرور اختصاصی و ... ، مي باشد.

دست یافته ها


توسعه کمی

پس از واگذاری شرکت داده گستر عصر نوین به بخش خصوصی در سال ۱۳۸۸، اين شركت به منظور پاسخ گويي به نیاز بازار داخلي، توسعه مراکز تحت پوشش خود را با استفاده از مدرن ترین تجهیزات در سراسر کشور آغاز و امروز بیش از ۳۰۰،۰۰۰ پورت منصوبه در بیش از ۳۰۰ شهر و ۵۰۰ مرکز مخابراتی دارا می باشد و توسعه مراکز تحت پوشش همچنان در حال اجرا می باشد.




توسعه کیفی

ارتقاء سطح خدمات، بهبود و افزایش بهره‌وری، نظام‌مند نمودن فعالیت‌ها و فرآیندها از جمله دغدغه‌های مدیران شرکت داده گستر عصر نوین در طول سالهای اخیر بوده است. در این راستا نسبت به انجام مطالعات و بررسی‌های کارشناسی جهت شناسایی و تعیین راهکارهایی متناسب با فعالیتهای شرکت اقدام گردید و بر همین اساس از خرداد ۱۳۹۰ ضمن بررسی امکان‌سنجی استقرار سیستم مدیریت کیفیت در شرکت و مزایا و دستاوردهای این سیستم برای سازمانهای خدمات محور، استقرار سیستم در دستور کار شرکت قرار گرفت. اهداف و مزایای متصور برای استقرار سیستم مدیریت کیفیت شرکت بر مبنای استاندارد ISO۹۰۰۱-۲۰۰۸ شامل موارد زیر بوده است:

نظام‌مند نمودن فعالیت‌ها

شناسایی و مستند نمودن روش‌های انجام کار

ارتقاء بهبود کیفیت خدمات

مدیریت فرآیندها و قابلیت اندازه‌گیری عملکرد فرآیندها

بهبود مستمر فعالیت‌ها و فرآیندها با بکارگیری رویکردهای تعیین شده در استاندارد مذکور

ایجاد بستر و زیرساخت مناسب جهت انجام سایر فعالیتها و پروژه‌های بهبود در قالبی نظام‌مند و متعالی تحت سیستم مدیریت کیفیت

خط مشی کیفیت


ارائه خدمات با کیفیت مطلوب براساس خواسته های مشتری با جهت گیری بهبود مداوم فرآیندها هدف ماست.

در این راستا راهبردهای اصلی شرکت عبارتند از:

*بهبود رضایت مشتری ها باارائه خدمات مطلوب و مناسب با کاربرد آن خدمت در محل استفاده

*گسترش توانمندی کارکنان با ایجاد فرصت های رشد و ارتقاء

*حفظ و توسعه سهم بازار با افزایش توان رقابتی

*شناساندن نام تجاری شرکت به عنوان سازمانی پیشرو در میان شرکت های فعال در حوزه IT

* ارتباط متقابل با تأمین کنندگان براساس نفع دو سویه

*حرکت در مسیر تعالی سازمانی از طریق سیستم های مدیریتی استاندارد
 

ارکان شرکت و وظایف هر یک


الف) مجمع عمومي: كه رياست آن به عهده مدیر عامل می باشد.
وظایف مجمع عمومی عادی عبارتست از:

۱.رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره ترازنامه و حساب سود و زیان شرکت پس از استماع گزارش هیئت مدیره و بازرسان.

۲.انتخاب هیئت مدیره, بازرسان و یا تغییر هریک از آنها.

۳.اخذ تصمیم در باره گزارشها و پیشنهاد های حسابرسان براساس نتایج حسابرسی شرکت .

۴.تعیین خط مشی و برنامه های شرکت و تصویب بودجه سالانه و تعیین ضوابط لازم برای حقوق و دستمزدو میزان تضمین ابوابجمعی مدیر عامل و کارکنان شرکت بنا به پیشنهاد هیئت مدیره.

۵.اخذ تصمیم نسبت به ذخائر و پرداخت سود سهام و مازاد برگشتی و تقسیم آن.

۶.اتخاذ تصمیم درباره پیشنهاد های هیئت مدیره در مورد اعتبارات درخواستی و یا سرمایه گذاری شرکت.

۷. تصویب آیین نامه های داخلی شرکت .

۸. تصویب گزارش تغییرات سرمایه در دوره مالی قبل و تعیین مبلغی برای بازپرداخت سهام اعضاء سابق که در دوره مالی بعد باید پرداخت شود.

۹.اتخاذ تصمیم درباره عضویت شرکت در اتحادیه تعاونی و میزان سهام یا حق عضویت سالانه پرداختی به اتحادیه.

۱۰.اتخاذ تصمیم درباره شکایت عضوی که اخراج شده و یا کسی که درخواست عضویت و یا انتقال سهام او از طرف هیئت مدیره پذیرفته نشده است یا ارجاع امربه هیئتی مرکب از پنج نفر اعضاء مجمع عمومی, تصمیم متخذه از طرف مجمع عمومی یا هیئت پنج نفره در این مورد قطعی است.

۱۱.رسیدگی و اتخاذ تصمیم درباره سایر اموری که به مجمع پیشنهاد می شود منطبق با اساسنامه باشد.

وظایف مجمع عمومی فوق العاده عبارتست از:

۱۲.تغییر مواد اساسنامه.

۱۳.انحلال شرکت.

۱۴.ادغام شرکت با شرکت یا شرکتهای دیگر.

ب) هيئت مديره : مركب از سه نفر عضو اصلي (كه يكي از آنها بايد مديرعامل باشد و دو نفر عضو علي البدل مي‎باشد).

۱.دعوت مجمع عمومی (عادی – فوق العاده).

۲.اداره امور شرکت وفق اساسنامه و تصمیمات مجمع عمومی و سایر مقررات.

۳.نصب و عزل و قبول استعفاء مدیرعامل و نظارت بر عملیات وی, پیشنهاد میزان حقوق مدیرعامل به مجمع.

۴.اخذ تصمیم نسبت به تقاضای انتقال سهام اعضاء به یکدیگر .

۵.دریافت استعفای هریک از اعضاء هیئت مدیره .

۶.نظارت برمخارج جاری شرکت و رسیدگی به حسابهای شرکت و ارائه به بازرسان .

۷.تسلیم بموقع گزارش مالی و ترازنامه سالانه شرکت به بازرسان و مجمع عمومی .

۸.تهیه و تنظیم طرحها و برنامه و بودجه و سایر پیشنهادات و تقدیم آن به مجمع عمومی جهت اتخاذ تصمیم .

۹.تهیه و تنظیم دستورالعمل های داخلی شرکت و تقدیم آن به مجمع برای تصویب .

۱۰.تعیین نماینده یا وکیل برای حضور در جلسات دادگاه ها و مراجع قانونی و سایر سازمانها .

۱۱.تعیین و معرفی صاحبان امضاء مجاز برای امضاء قراردادها و اسناد تعهد آور .

۱۲.استخدام و اخراج کارکنان شرکت با توجه به پیشنهاد مدیرعامل براساس آئین نامه و ضوابط مصوب در مجمع و قانون کار.

۱۳.اخذ تضمین کافی ازمدیرعامل و سایر کارکنان شرکت که دارای ابوابجمعی و مسئولیت مالی هستند.

ج) مديرعامل: بالاترين مقام اجرائي شركت و مجري مصوبات هيئت مديره مي‎باشد.
د) بازرس: مجمع عمومي يك بازرس اصلي و در صورت لزوم يك بازرس علي البدل را براي مدت يكسال معين مي‎كند.

۱.نظارت بر انطباق نحوه اداره امور شرکت با مقررات اساسنامه و آئین نامه های مصوب و تصمیمات مجامع عمومی برای این منظور هریک از بازرسان هرگاه مقتضی بداند بنحوی که به عملیات جاری شرکت لطمه وارد نشود, کلیه حسابها و دفاتر و اسناد و مدارک مالی و دارایی نقدی و برگه های بهادار و موجودی کالا و غیره را شخصا و در صورت لزوم با استفاده از نظر کارشناس رسیدگی کند.

۲.در صورت مشاهده خلاف و بی نظمی در امور شرکت باید مراتب را کتبا به هیئت مدیره اعلام و رفع نقیصه و یا تغییر رویه را بخواهد.

۳.رسیدگی به حسابهای شرکت حداقل سالی دوبار و مخصوصا رسیدگی به حسابها و ترازنامه سالانه و بودجه پیشنهادی هیئت مدیره و اعلام نظر خود تا ۲۰ روز قبل از جلسه مجمع عمومی سالانه.

۴.در خواست دعوت مجامع عمومی در موارد پیش بینی شده در اساسنامه.

۵.نظارت براجرای پیشنهادها و تذکرهای سازمان مرکزی تعاون روستایی و حسابرسانی که از شرکت حسابرسی کرده اند و تقدیم گزارش لازم در این خصوص به مجمع عمومی.

۶. رسیدگی به شکایات اعضاء و ارائه گزارش به مجمع عمومی و مراجع ذیربط و طرح شکایت کسی که تقاضای عضویتش از طرف هیئت مدیره پذیرفته نشده, در نخستین مجمع عمومی عادی.

۷.بازرس یا بازرسان در صورتیکه مفید تشخیص دهند می توانند تشکیل جلسه هیئت مدیره را از رئیس هیئت مدیره تقاضا نمایند.

فرآیندها و نظام ها