trunked-radio

هم‌زمان با کارگروه استان بوشهر مورخ 15/۱۲/97 جلسه‌ای با حضور آقای مهندس حاجی‌زاده مدیر فروش سرویس‌های رادیو ترانک شرکت «های‌وب» به میزبانی ستاد مدیریت بحران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی اسلامشهر در قالب کارگروه مدیریت بحران با موضوع معرفی اپراتور رادیو ترانک عمومی کشور (شرکت داده گستر عصر نوین –های‌وب) و خدمات شبکه ایجادشده توسط این اپراتور و برنامه‌های توسعه در محل سالن اجتماعات فرمانداری اسلامشهر برگزار شد. این اپراتور پروانه ایجاد شبکه رادیو ترانک عمومی را در سال ۱۳۹۵ طی مزایده برگزارشده توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت نمود و سپس به ایجاد و توسعه شبکه در سراسر کشور پرداخت.
در این جلسه، مهندس حاجی‌زاده ضمن معرفی اپراتور رادیو ترانک عمومی به اهمیت یکپارچگی شبکه «های‌وب» در کشور اشاره کردن و همچنین ساختار فنی شبکه ایجادشده بر بستر فناوری‌های 4G و TETRA به‌عنوان دو تکنولوژی مکمل و ارائه انواع خدمات صوت، دیتا، ویدئو و ... را تشریح کردند.
در ادامه تأکید داشتند، رادیو ترانک عمومی با تمرکز بر ارائه سرویس به نهادهای خدمات رسان شامل ستاد مدیریت بحران، شرکت‌های خدمات رسان آب و فاضلاب، برق و گاز، هلال‌احمر و آتش‌نشانی و ... علاوه بر شرایط عادی و ارائه خدمات ارتباطی به بهره‌برداران حرفه‌ای، در شرایط بحرانی (وقوع سیل، زلزله و سایر بلایای طبیعی) نیز می‌تواند به‌صورت پایدار، ایمن و امن به فعالیت خود ادامه دهد.
شبکه اپراتور رادیو ترانک عمومی کشور در حال حاضر در سرتاسر ایران گسترانیده شده و آماده ارائه سرویس به بهره‌برداران می‌باشد، لذا بهره‌برداران هیچ‌گونه نیازمندی به‌صرف زمان و هزینه (ایجاد شبکه، خرید و نصب تجهیزات، تأمین فرکانس، پشتیبانی و نگهداری و سایر هزینه‌ها) نداشته و صرفاً به‌عنوان بهره‌بردار اقدام به دریافت خدمات خواهند نمود. همچنین در این جلسه به اهمیت امنیت ارتباطات و پروتکل‌های دستگاه‌های نظارتی پرداخته شد.
درنهایت، دموی سرویس موردنظر و ایجاد ارتباط با «جناب آقای مهندس رحمتی نژاد ریاست محترم مرکز مدیریت اطلاعات و حوادث سازمان مدیریت بحران کشور» بر بستر شبکه «های‌وب» شامل ارتباط صوتی، تصویری، دیسپچر و ... برقرار گردید.




  • رادیو ترانک عمومی
  • رادیو ترانک
  • internet service provider
  • hiweb
  • های‌وب
  • های وب
اسفند 25, 1397