مشتری مداری
داوری نهایی در مورد کیفیت محصولات و خدمات با مشتری است. ایجاد وفاداری در مشتری
و حفظ آن و بدست آوردن سهم بازار، در بهترین شکل ممکن از طریق توجه جدی به نیاز های
مشتریان فعلی و بالقوه امکان پذیر است.
رهبری و ثبات در مقاصد
رفتار رهبران سازمان ایجاد کننده شفافیت و ثبات در مقاصد سازمان است و محیطی را فراهم
می سازد که در آن سازمان و کارکنان می توانند به سر آمدی دست یابند.
مدیریت بر اساس فرآیندها و واقعیات
یک سازمان هنگامی موثر تر عمل می کند که تمامی فعالیت های مرتبط با هم د رآن درک شده
و به طور نظام مند مدیریت شوند و تصمیمات مرتبط با عملیات جاری سازمان و بهبود های
طرح ریزی شده بر اساس اطلاعات قابل اعتمادی که در بر گیرنده برداشتهای ذینفعان است،
اتخاذ شوند.
مشارکت و توسعه کارکنان
تمامی توان بالقوه کارکنان سازمان وقتی به درستی بکار گرفته خواهد شد که یک سری ارزشهای
مشترک و فرهنگ اعتماد متقابل و توانمند سازی در سازمان حاکم باشد.
یادگیری، نوآور ی و بهبود مداوم
عملکرد سازمان هنگامی به بیشترین میزان خود خواهد رسید که مبتنی بر مدیریت دانش و به
اشتراک گذاشتن آن همراه با فرهنگ یادگیری، نوآوری و بهبود مداوم باشد.
توسعه شراکت ها
یک سازمان هنگامی موثر تر کار خواهد کرد که یک رابطه ی سودمند متقابل با شرکای
تجاری خود بر اساس اعتماد، مشارکت دانش و یکپارچگی داشته باشد.
مسئولیت های اجتماعی
منافع بلند مدت سازمان و کارکنان آن هنگامی تامین خواهد شد که رویکرد های اخلاقی رعایت
شده و سازمان فراتر از انتظارات و مقررات جامعه عمل نماید.